Mobilusis e. parašas

MOBILUSIS ELEKTRONINIS PARAŠAS – nuo šiol pasirašyti dokumentus galima ir elektroninėje erdvėje!
 
Mobilusis elektroninis parašas (E. PARAŠAS) – tai įprasto parašo ir asmens tapatybės dokumento (pvz., paso) elektroninis atitikmuo, suteikiantis galimybę saugiai pasirašyti elektroninius dokumentus juridinę galią turinčiu parašu, prisijungus prie internetinių informacinių sistemų. Pasinaudojus mobiliojo e. parašo paslauga, daugiau nebereikės gaišti laiko vykstant ir laukiant įstaigose, nes viską galima atlikti paspaudus vos kelis mobiliojo telefono mygtukus.
 
  • Patogu: mobilusis telefonas visada šalia. Nereikia slaptažodžių ar kodų kortelių. Juridinę galią turinčius dokumentus (pvz., pranešimus „Sodrai“) pasirašysite visur, kur tik yra interneto ryšys.
  • Greita: prisijungti prie įvairių internetinių sistemų galite taip pat greitai, kaip ir naudodamiesi kodų kortelėmis.
  • Paprasta: pakanka mokėti naudotis telefonu ir prisiminti pasirašymo sPIN kodą.
  • Saugu: Jūsų parašą apsaugo specialus pasirašymo sPIN kodas, kurį žinote tik Jūs. Papildomai telefonas apsaugotas įprastu PIN kodu. Jei pamestumėte telefoną, reikėtų tik užblokuoti SIM kortelę.
     
 
Kas gali naudoti mobilųjį E. PARAŠĄ?
  • Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.
  • Bet kuris fizinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos pilietybę ir paslaugą palaikančią įrangą (žr. lentelę toliau), gali naudotis mobiliuoju e. parašu, neatsižvelgiant į tai, ar „Omnitel“ SIM kortelė yra įmonės, ar kito privataus asmens nuosavybė.
  • Tie abonentai, kurie „Omnitel“ paslaugomis naudojasi ne mažiau nei du mėnesius.
  • Mobiliuoju e. parašu taip pat gali naudotis ir ne Lietuvos Respublikos pilietybę turintys asmenys, pateikę galiojantį leidimą laikinai arba nuolat gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
 
Paslauga teikiama
  • Pilnamečiams LR piliečiams, turintiems parašo teisę.
  • Kitų šalių gyventojams, turintiems dokumentą laikinai arba nuolat gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
  • Fiziniams asmenims, turintiems SIM (nesvarbu, ar ji priklauso Jums asmeniškai, ar įmonei, kurioje dirbate).
Paslauga neteikiama
  • Asmenims, kurie neturi paso ar asmens tapatybės kortelės.
  • Išankstinio mokėjimo paslaugos „Omnitel Extra“ ir „Ežys“ vartotojams.
E. parašo paslauga neveikia su šių modelių telefonais Nuoroda į telefonų sąrašą
 
Kur galima pritaikyti mobilųjį E. PARAŠĄ?
 
Viešųjų įstaigų sistemose:
  • Lietuvos Respublikos savivaldybėse;
  • „Sodroje“;
  • Centrinėje projektų valdymo agentūroje;
  • Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje;
  • kai kuriose ministerijose bei kitose institucijose.
     
Elektroninėse bankų sistemose
Mobilusis e. parašas pakeičia slaptažodžių generatorius, slaptažodžių korteles ir operacijų patvirtinimo kodus (TAN). Šiuo metu mobiliuoju e. parašu galima naudotis šiose elektroninės bankininkystės sistemose:
Išsamus mobiliojo e. parašo naudojimo būdų sąrašas skelbiamas internete, adresu www.parasas.lt.
 
Kaip užsisakyti mobiliojo E. PARAŠO paslaugą?
 
  • Užsukite į artimiausią „Omnitel“ saloną (salonų sąrašą rasite čia).
 
Dokumentai, kurių prireiks užsisakant mobiliojo e. parašo paslaugą
  • Galiojantis pasas arba asmens tapatybės kortelė (vairuotojo pažymėjimas ar kitoks dokumentas netinka).
  • Turima SIM kortelė (įjungdami e. parašą, turėsime ją pakeisti nauja). Rekomenduojame iš anksto pasirūpinti adresų, esančių SIM kortelėje, kopijomis – jas tiesiog perkelkite į mobilųjį telefoną.
  • Būtina turėti bet kurio banko lustinę mokėjimo kortelę (kortelę su mikroschema) ir žinoti jos PIN kodą (bus prašoma autorizuoti 0,02 Lt (0,00579 EUR) mokėjimą).
  • Svarbu! Paslauga negali būti suaktyvinama kitam asmeniui pagal įgaliojimą, klientui būtina atvykti asmeniškai.
 
Kiek kainuoja mobiliojo E. PARAŠO paslauga?
  • Lietuvoje e. parašą užsisakyti ir juo naudotis galima nemokamai.
  • Išvykus į užsienį, kiekviena atliekama operacija Jums kainuos tiek, kiek mokėtumėte už SMS žinutės išsiuntimą pagal pasirinkto operatoriaus tarptinklinio ryšio tarifus. Įprastai vienas prisijungimas sunaudoja 2 SMS žinutes
     
Kaip atsisakyti?
  • Jei norite nutraukti sutartį be galimybės ją atnaujinti jūsų turimai SIM kortelei, kreipkitės į bet kurį OMNITEL saloną. Būtina pateikti asmens tapatybę liudijantį dokumentą.
Jei praradote SIM kortelę, paskubėkite ją užblokuoti paskambinę Klientų aptarnavimo centro numeriu 1533 (nemokamai).
 
 Daugiau informacijos apie paslaugą galite rasti atmintinėje (nuoroda)
Ar ši informacija Jums yra aiški?
Taip Ne