Mobilusis e. parašas

Mobilusis elektroninis parašas – tai įprasto parašo ir asmens tapatybės dokumento (pvz., paso) elektroninis atitikmuo, leidžiantis patogiai prisijungti prie internetinių informacinių sistemų ir pasirašyti elektroninius dokumentus parašu, turinčiu juridinę galią.
 
  • Patogu: mobilusis telefonas visuomet šalia. Nereikia slaptažodžių ar kodų kortelių. Juridinę galią turinčius dokumentus (pvz. pranešimus SODRA) pasirašysite visur, kur yra interneto ryšys;
  • Greita: prisijungti prie įvairių internetinių sistemų galite taip pat greitai, kaip ir naudodamiesi kodų kortelėmis;
  • Paprasta: pakanka mokėti naudotis telefonu ir prisiminti pasirašymo sPIN kodą;
  • Saugu: jūsų parašą apsaugo specialus pasirašymo sPIN kodas, kurį žinote tik jūs. Papildomai telefonas apsaugotas įprastiniu PIN kodu. Jei pamestumėte telefoną, tereikėtų užblokuoti SIM kortelę.
Kas gali naudoti mobilųjį e. parašą?
  • Kaip ir tikras asmens parašas, mobilusis e.parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.
  • Bet kuris fizinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos pilietybę, gali naudotis mobiliuoju e. parašu, nepriklausomai ar OMNITEL SIM kortelė yra įmonės, ar kito privataus asmens nuosavybė.
  • Abonementai, kurie OMNITEL paslaugomis naudojasi ne mažiau nei 2 mėnesius.
  • Mobiliuoju e. parašu taip pat gali naudotis ir ne Lietuvos Respublikos pilietybę turintys asmenys pateikę galiojantį leidimą laikinai arba pastoviai gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
 
Paslauga teikiama
  • Pilnamečiams LR piliečiams, turintiems parašo teisę.
  • Kitų šalių gyventojams turintiems dokumentą laikinai arba pastoviai gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
  • Fiziniams asmenims, nesvarbu, ar jų turima SIM kortelė yra įmonės, ar kito privataus asmens nuosavybė.
Paslauga neteikiama
  • Asmenims, kurie neturi paso ar asmens tapatybės kortelės.
  • Išankstinio mokėjimo paslaugos OMNITEL EXTRA ir EŽYS vartotojams.
 
Kam galima taikyti e. parašą?
 
  • Išsamus mobiliojo e. parašo naudojimo būdų sąrašas skelbiamas internete, adresu www.parasas.lt.
 
Kaip užsisakyti?
 
 
Vykite į artimiausią  OMNITEL saloną
 
Dokumentai, kuriuos reikia pateikti
  • Galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę (vairuotojo pažymėjimas ar kitoks dokumentas netinka);
  • Seną reguliaraus mokėjimo kliento SIM kortelę (SIM kortelė gali priklausyti įmonei ar kitam fiziniam asmeniui). Rekomenduojame iš anksto pasirūpinti adresų, esančių SIM kortelėje, kopijomis – jas tiesiog perkelkite į mobilųjį telefoną;
  • Būtina turėti bet kurio banko lustinę mokėjimo kortelę (kortelę su mikroschema) ir žinoti jos PIN kodą (bus prašoma autorizuoti 2 ct mokėjimą);
  • Svarbu: Paslauga negali būti aktyvuojama kitam asmeniui pagal įgaliojimą, klientui būtina atvykti asmeniškai ir turėti pasą ar asmens tapatybės kortelę, senąją SIM kortelę ir banko kortelę su lustu (reikia žinoti šios kortelės PIN kodą).
 
Kiek kainuoja?
  • Šiuo metu nėra taikomi jokie mokesčiai naudojantis Lietuvoje. Išvykus į užsienį, už kiekvieną operaciją papildomai mokėsite kaip už SMS žinutes pagal pasirinkto operatoriaus tarptinklinio ryšio tarifus.
 
Elektroninės bankininkystės sistemos. Prisijungimas ir operacijų patvirtinimas:
 
Mobilusis elektroninis parašas pakeičia slaptažodžių generatorius, slaptažodžių korteles ir operacijų patvirtinimo kodus (TAN). Šiuo metu mobiliuoju elektroniniu parašu galima naudotis šiose elektroninės bankininkystės sistemose:

Kaip atsisakyti?
  • Jei norite nutraukti sutartį be galimybės ją atnaujinti jūsų turimai SIM kortelei, kreipkitės į bet kurį OMNITEL saloną. Būtina pateikti asmens tapatybę liudijantį dokumentą.
  • Jei norite blokuoti pamestą SIM kortelę, skambinkite Klientų aptarnavimo centro numeriu 1533 (nemokamai).
     
 
Ar ši informacija Jums yra aiški?
Taip Ne